De ce litoralul bulgaresc e o optiune mai buna decat ai crede

Parerile despre litoralul bulgaresc sunt impartite in doua – cei care-l ridica in slavi si spun ca mai bine si mai ieftin nu se poate si cei care arunca-n el cu rosii si-l critica pe toate partile. Evident, adevarul e pe undeva la mijloc …

imagine de pe litoralul bulgaresc cu nisipurile de aur

Foto de Alexandra (Nessa) Gnatoush

Pentru mine au cam apus vremurile in care-mi doream sa merg la mare oricum, oricand si cu oricine. Nu ma mai incanta ideea de a pleca vineri seara dupa birou, ca sa ajung franta la miezul noptii si sa dorm neintoarsa intr-un cort sau in vreo camera dubioasa gasita pe ultima suta de metri. Si asta doar ca sa ma bucur de nisip si de mare vreo zi si jumatate pentru ca luni trebuie sa ma intorc din nou la job.

Am imbatranit … un pic si am nevoie de un plus de confort si de timp ca sa ma relaxez cu adevarat.  Asa ca am profitat de vacanta de Rusalii ca sa incropesc un week-end extins pe litoral si m-am pus pe cautat oferte. Initial am inceput cu litoralul autohton. In mijlocul perioadei de vacante variantele atractive si accesibile erau imposibil de gasit. Cele ramase erau fie proaste, fie scumpe, fie ambele (categoria a 3-a era fireste cea mai bogata). Am zis sa-mi incerc norocul si pe litoralul bulgaresc, iar acolo ce sa vezi – camere libere la preturi omenesti cat cuprinde.

Cum ajungi pe litoralul bulgaresc fara masina

Prima problema a fost sa gasim un transport convenabil pana in Bulgaria. Puteam sa ne incercam norocul pe „carpooling ro” (grupul de pe Facebook dedicat amatorilor de “ia-ma nene”) sau sa mergem pe varianta clasica, autocarul. Am ales autocarul si dupa ce-am cercetat putin oferta de pe http://www.autogari.ro am descoperit ca exista Alltur.

Alltur este o companie romaneasca care nu numai ca are curse zilnice pana in Bulgaria, dar te duce fix pana la hotelul de unde ti-ai luat cazare si te si ia de acolo. Nu merge din pacate in Krapets (sau in alte zone bulgaresti mai boeme), insa bifeaza toate statiunile mari (Albena, Balcic, Chaika, Nessebar, Ozbor, Sf. Constantin si Elena, Sunny Beach, Sunny Day sau Nisipurile de Aur).

E minunat sa-ti cumperi biletul online si sa nu trebuiasca sa faci vreun drum in plus. In pretul biletului (30 eur/pers.) ai inclusa cate o sticla de apa plata pentru fiecare drum, Wi-Fi la discretie, aer conditionat, un loc confortabil plus cateva filme puse pe cele doua ecrane ca sa treaca drumul mai repede. Faci doua opriri a cate 15 minute ca sa te dezmortesti un pic si inainte sa-ti dai seama ai si ajuns la Marea Neagra bulgareasca.

Drumul spre Nisipurile de Aur o ia prin Giurgiu/Ruse si dureaza aproximativ 4 ore.

Unde am stat la Nisipurile de Aur

vedere litoral bulgaria

Una dintre cele 3 piscine ale hotelului DoubleTree by Hilton

Am fost informati din toate partile ca stelele bulgaresti sunt ca stelele romanesti – nu trebuie sa te astepti ca vei avea aceleasi conditii ca-n cine stie ce capitala ueberhip si c-ar trebui sa te cazezi la hoteluri cu cel putin 3 stele ca sa ai parte de 2.

Asa ca am renuntat la Airbnb-ul prin care ne gasim cazari de obicei si am optat pentru varianta safe, booking.com, unde am gasit: DoubleTree by Hilton, 5 stele, 135 de euro pentru 4 nopti, 2 persoane si mic dejun inclus. Exista fireste si varianta all-inclusive ca la orice hotel care se respecta din Bulgaria, insa am preferat mai degraba sa testez cat mai multe restaurante si cat mai multe preparate pe care le poti manca si pe strada.

Cum a fost hotelul? Cu siguranta mai mult decat satisfacator pentru 100 si ceva de lei pe noapte, cu un mic dejun copios, trei piscine dintre care una interioara incalzita, sauna, plus un teren de tenis pe care am primit prima mea lectie de dat in minge (si credeti-ma ca este mult-mult mai greu decat pare la Simona Halep).

Singurul minus al cazarii a fost ca am primit o camera cu paturi Twin in locul celui King pentru care optasem pe Booking. Insa dupa ce am testat saltelele (unii clienti se plangeau ca au fost prea moi, se poate asa ceva!?), am decis ca putem sa trecem cu vederea micul inconvenient.

Ce nu o sa gasesti la Nisipurile de Aur

apus nisipurile aur bulgaria

Apusurile in Bulgaria aduc a Hawaii

Daca esti genul de om care vrea sa mearga la mare pentru nightlife, care viseaza la petreceri rave pe plaja, cluburi cool cu afterhours, restaurante hip & so on atunci Nisipurile de Aur nu e de tine. Nu-ti face iluzii ca vei gasi hipsteri cu barbi pana la genunchi, surferi cu patratele sau Cosanzene fashionable care-si fac selfie-uri pe nisipul fierbinte.

Nisipurile de aur e genul de statiune linistita, ideala pentru parinti (cu/si) copii, cupluri de batranei nemti si oameni care-si doresc pur si simplu un loc cu o plaja lata, nesfarsita, nisip fin, o mare curatata zilnic si servicii decente la preturi mai mici decat in tara (zvonul asta chiar s-a dovedit adevarat).

Nu e locul ideal, lipsit de imperfectiuni, la care-ti fuge automat gandul atunci cand ai impresia ca ti s-au inecat toate corabiile si nici plaja pe care visezi sa te casatoresti in secret la apus. Insa dupa patru zile petrecute acolo putem sa-ti spunem ca ne-am intoarce ori de cate ori am vrea sa ne incarcam bateriile si pentru ca o cazare acolo a costat mai putin decat 4 intrari pentru 2 persoane la o piscina misto din Bucuresti.

Ti-a placut acest articol? Da like paginii noastre de Facebook unde poti sa gasesti si alte articole asemanatoare!