Orasele atomice ale Japoniei – toamna in Hiroshima si Nagasaki

Hiroshima-Peace-Memorial-Genbaku-Dome-2

Hiroshima Peace Memorial (fostul Genbaku Dome)

Anul trecut vorbeam despre inseamna pregatirea unei excursii in Japonia – de la cum gasesti biletele cele mai ieftine, cand sa mergi, cu ce te ajuta JR Pass si nu in ultimul rand fotografii din Tokyo, Kyoto, Osaka sau Muntele Fuji, in prima parte a articolului despre cele 3 saptamani pe care le-am petrecut in Tara Soarelui Rasare.

Astazi este randul unora dintre cele mai frumoase si cu cel mai trist trecut orase pe care le-am vizitat: Cochetul Hiroshima si cosmopolitul Nagasaki. In timp ce in primul ne-am pierdut pe stradute, am mancat okonomiyaki si am vizitat Memorialul Pacii, in Nagasaki am ajuns chiar de Octoberfest si am putut sa petrecem in port alaturi de localnici.

Nu este cazul sa iti fie frica de radiatii, ca si inexistente acum si nici sa crezi ca in urma au ramas doar ruine – Nagasaki si Hiroshima sunt pline de locuri si lucruri tari de facut!

Nagasaki

Portul-Nagasaki-ocean

Nagasaki Port, o minune arhitecturala

Nagasaki este incojurat in 3 parti de munti si intr-o parte de apa. Cum nu aveam nici timp si nici echipament pentru catarari sau trekking, portul a fost locul in care am petrecut cel mai mult timp – asta bineinteles dupa ce am vizitat mai intai Nagasaki Atom Bomb Museum.

Nagasaki-Atomic-Bomb-Museum-exterior

Nagsasaki Atom Bomb museum

Desi am ajuns aproape de ora de inchidere, cele 45 minute ramase de vizitat s-au dovedit suficiente. Scopul muzeului nu este sa isi copleseasca vizitatorii cu cifre si date, ci se concentreaza pe sentimentul pe care il lasa in urma. Si pe ideea ca cei care uita istoria sunt condamnati sa o repete.

Exponatele vorbesc de la sine si de multe ori emotiile au fost destul de puternice: ceasuri care parca au inghetat timpul la ora detonarii, umbre umane imprimate pentru eternitate in beton in locul in care au fost surprinsi locuitorii sau o fabrica cu structura de otel efectiv topita.

Nagasaki-Atomic-Bomb-Museum-interior

Ramasite ale bombardamentului atomic de pe 9 august 1945 – majoritatea ceasurilor au ramas blocate la ora 11:01, momentul detonarii

Insa orasul nu traieste din amintiri, ci este un centru cultural, un oras viu, plin de restaurante. Am fost si noi la un restaurant chinezesc destul de bun in Chinatown si am terminat ziua in portul din Nagasaki, unde avea loc un Oktoberfest, Japanese version si unde am avut ocazia sa bem bere japoneze cu piersici.

Hiroshima

Hiroshima-Peace-Memorial-Genbaku-Dome-3

Un alt unghi spre Hiroshima Peace Memorial

Doua dintre cele mai interesante locuri de vazut in Hiroshima sunt cu siguranta Hiroshim Peace Memorial din care face parte Genbaku Dome, o cladire emblematica ce cumva a supravietuit bombardamentului.

In cadrul muzeului despre A bomb am avut ocazia sa vedem si un mini documentar despre primele zile de dupa bombardament – cum unii vatmani au refuzat sa paraseasca tramvaiele si au dus in continuare oameni la spital sau la rude sau cum barbatii s-au reunit a doua zi si au reparat conducte de apa sparte pentru ca restul locuitorilor sa aiba din noua presiune la apa si sa se poata spala. Toate dupa ce ce fusesera expusi unei detonari atomice…

Hiroshima-Peace-Memorial-Genbaku-Dome-interior

Muzeul bombei atomice din Hiroshima

Tot in Hiroshima am mancat si faimosul okonomiyaki, un fel de clatita japoneza facuta din taietei, ou si fructe de mare, totul uns cu un sos rosu putin picant si presarat cu fulgi de peste. Toate prajite pe un gratar si pus pe o tablie incinsa ce se afla pe masa clientului.

Si daca credeai ca nu mai raman multe de facut, afla ca poti merge si in faimoasa insula Miyajima, de care poti te bucuri cel mai bine dupa lasarea serii, cand insula se “curata” de zecile de turisti si devine foarte linistita. Tot ce ramane in urma sunt multimile de cerbi si caprioare, care par a pazi insula peste noapte. Pe insula se ajunge foarte usor si repede (aproximativ o ora) cu un ferry din Hiroshima, iar caprioarele sunt super friendly.

Miyajima-Torii-refluxJPG

Faimousul Torii din Miyajima

O concluzie este certa – Nagasaki si Hiroshima nu merita ocolite, mai ales nu din pricina trecutului. Radiatiile nu reprezinta vreun pericol, iar pe langa muzeele dedicate evenimentelor din 1945, puteti regasi niste orase cu adevarat vii, vibrante si pline de lucruri interesante de facut.

Citeste si despre 7 motive ca sa iubesti Kyoto, despre Goto Island sau paradisul secret de langa Nagasaki sau 4 locuri din Japonia unde animalele se simt la ele acasa

Ti-a placut acest articol? Da like paginii noastre de Facebook unde poti sa gasesti si alte articole asemanatoare!
Credit foto: arhive personale si instagram @escapism.ro